آژانس تاکسی تلفنی مانند بسیاری از کسبوکارها نیاز به مقدمات و تمهیدات دارد. اگر این تمهیدات و مقدمات برای شروع کار فراهم شود، طبعا آغاز و انجام خوبی میتوان برای این کار ترسیم کرد. اول: آداب و اصول خدمات ما باید بدانیم که میخواهیم در تاکسی تلفنی خدمات بفروشیم. بنابراین هر اندازه به اصول و آداب و اخلاق عمومی اشراف داشته باشیم میتوانیم طیف وسیعتری از مردم را به سوی خود جذب کنیم. این اصل مهمی در ارائه خدمات و سرویسدهی تاکسی تلفنی است. شما میتوانید با اخلاق خوب و انسانی مشتریان بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشید. دوم: اطلاعات راهها و خیابانها کسی که در تاکسی تلفنی کار میکند باید راهها و خیابانها و کوچههای محله و شهر خود را بشناسد. برخی از رانندهها حتی محدوده جغرافیایی خود را نمیشناسند، طبیعی است وقتی مشتری به دلیل اینکه شما نشانی را بلد نیستید به جای اینکه ۱۰دقیقهای به مقصد برسد نیم ساعت یا بیشتر در محله و شهر بگردد بار دیگر به شما مراجعه نمیکند. شما باید تمام کوچه پس کوچهها و خیابانهای شهر را برای زودتر و بهتر رسیدن بدانید و اگر نمیدانید رقیب دانا از شما پیشی میگیرد و مشتری شما را به سمت خود جذب میکند. سوم: حقوق مشتری شما اگر مشتری هدف خود را بشناسید و برای او احترام قائل شوید، طبعا او همواره به شما مراجعه میکند.از زمانی که مشتری در اتومبیل شما نشسته است تا زمانی که پیاده میشود شما باید تا میتوانید خدمات رفاهی به او بدهید. پس رادیو و ضبط صوت شما با اجازه مشتری باید روشن باشد. اتومبیل شما باید تمیز و خوشبو باشد. سرعت قانونی اتومبیل شما باید با نظر مشتری تنظیم شود. چهارم: خلاقیت در خدمات شما در هر کسبوکاری نیاز به کارهای خلاقانه دارید و هر اندازه خلاقیت شما در جهت جلب رضایت مشتری بیشتر باشد به همان میزان موفقیت شما در کسبوکار بیشتر خواهد بود. مثلا میتوانید در اتومبیلتان هر روز یکی، دو روزنامه بگذارید تا مشتری یا مسافر در طول مسیر آن را مطالعه کند یا یک فلاسک آب گرم برای نوشیدن نسکافه یا چای آماده در داخل اتومبیل بگذارید. این کارها نشان میدهد شما برای مشتری ارزش زیادی قائل هستید. پنجم: هزینه خدمات بیشک شما باید در قبال خدماتی که ارائه میکنید، پولی دریافت کنید و کسی که از این خدمات استفاده میکند نیز باید پولی پرداخت کند اما همواره نوعی بیاعتمادی میان مسافر یا مشتری و راننده وجود دارد و مشتری فکر میکند که بیشتر پرداخته است به همین خاطر شاید مناسب باشد که برای کلیه مقصدهای کوتاه یا بلند فیش پرداخت کامپیوتری با مهر و امضای مدیرآژانس صادر شود. این یک نشانه خوبی برای اعتمادسازی است که شما هم به مشتری احترام گذاشتهاید و هم از او بیشتر دریافت نکردهاید و چه بهتر که این فیش در داخل یک پاکت با لوگوی آژانس مربوطه باشد.ششم: سیستم نرمافزار مدیریتی مدیریت آژانس میتواند با استفاده از نرمافزارهای مختلف، خدمات الکترونیکی خوبی ارائه کند و با مشتری همواره در ارتباط باشد. این نرمافزار امکانات فراوانی برای مدیریت ارتباط با مشتری دارد که میتواند از این سیستم به شکل مناسبی برای جذب و نگهداری از آن استفاده کند.
دیدگاه بسته شده است