051-37641164 info@aacir.com

10 شگرد افزایش درآمد راننده‌ها در تاکسی‌های آنلاین

نرم افزار تاکسی آس اخبار 10 شگرد افزایش درآمد راننده‌ها در تاکسی‌های آنلاین

اخبار

10 شگرد افزایش درآمد راننده‌ها در تاکسی‌های آنلاین

ارسال شده توسط admin

روزنامه هفت صبح – سیامک کمان ابرو: حدود 18 ماه قبل بود که نام هایی تازه در بازار حمل و نقل درون شهری کشور مطرح شد. تاکسی های آنلاین با سرعت زیاد همه گیر شدند و پس از گسترش حوزه کارشان در شهرهای کشور، حالا به عنوان یکی از پردرآمدترین راه های کسب و کار به حساب می آیند. البته رسیدن به مرحله درآمد زیاد در هر کسب و کاری به صبر و حوصله و البته خلاقیت نیاز دارد. حالا مسافران می توانند با استفاده از گوشی موبایل خورد، در هر جای شهر که باشند، با قیمت های رقابتی، درخواست خودرو دهند و به مقصد خود برسند. دیگر خبری از کرایه های سرسام آور آژانس ها و تاخیرهای آزاردهنده آنها نیست. هنگامی که مسافران درخواست خودرو می دهند، ظرف کمتر از چند دقیقه خودرویی برای سوار کردن آنها در محل حاضر می شود. راننده این خودروها اغلب با استفاده از مسیریاب های آنلاین از سریع ترین راه ممکن مسافر خود را به مقصد می رساند.


یکی دیگر از مهم ترین مزایای سرویس ها جا به جایی مسافران با کولر/ بخاری روشن در فصول مختلف سال است. همین مزایای کوچک اما تاثیرگذار باعث شد، ظرف مدت کوتاهی استقبال بی نظیر از این سرویس ها بین مردم ایجاد شود. از طرف دیگر در کنار مسافرانی که از این بازار تازه سود می برند، رانندگان سرویس دهنده عزیز رویای کسب و کاری مناسب را دارند. بیشترشان می گویند در یک شیفت صبح بین مردم ایجاد شود.  

از طرف دیگر در کنار مسافرانی که از این بازار تازه سود می برند، رانندگان سرویس نیز رویای کسب و کاری مناسب را دارند. بیشترشان می گویند در یک شیفته کامل هشت ساعته به طور متوسط بین 150 تا هزار تومان درآمد دارند. استقبال زیاد مسافران از این نرم افزارها البته مشکلاتی برای رانندگان به وجود آورده است. از وقتی این شرکت ها سعی کردند با افزایش و گسترش ناوگان خود مشکل کمبود خودرو را حل کنند، به اصطلاح بازاری، دست زیاد شده و سرویس های کمتری به راننده ها می رسد. اتفاقی که باعث کاهش درآمد رانندگان نیز شده است. بعد از افزایش تعداد راننده های شاغل بسیاری از راننده های قدیمی از کاهش درآمد خود ناراضی هستند. بسیاری از آنان فکر می کنند کار از طریق این نرم افزارها دیگر به صرفه نیست و باید برای امرار معاش به کار دیگری فکر کنند. اما آیا واقعا این اتفاق افتاده است؟ من فکر نمی کنم. هنوز هم با رعایت چند نکته ساده مثل نکاتی که در ادامه می خوانید، می توان از طریق این نرم افزارها به درآمدی چند میلیون تومانی در ماه رسید.

1. درصد قبول درخواست های خود را بالا نگه دارید
هنگامی که درخواست خودروی جدیدی از طرف مسافر وارد سیستم می شود، این نرم افزارها آن را ابتدا برای راننده ای که در آن منطقه است و درصد قبول درخواست بالاتری نسبت به بقیه دارد، ارسال می کند. چون طبق الگوریتم این برنامه ها احتمال قبول کردن درخواست از سمت راننده ای که قبلا تعداد بیشتری از درخواست های مسافران را قبول کرده، بالاتر است و در نتیجه مسافر می تواند در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسد. بنابراین راننده هایی که درصد قبول درخواست بالایی دارند، هنگامی که آماده انجام کار هستند، شانس بیشتری برای دریافت درخواست جدید و افزایش درآمد دارند. ضمن آن که مزایای این شرکت ها مثل جوایز، کمک هزینه ها و… بیشتر به این رانندگان تعلق می گیرد.

2. از نرم افزارهای مسیریاب آنلاین استفاده کنید
وضعیت ترافیک تهران آنقدر پیچیده و غیرقابل پیش بینی شده است که حتی اگر آشنایی کامل با نقشه و مسیرهای تهران نیز داشته باشید، ممکن است در ترافیک های پیش بینی نشده ای قرار بگیرد و وقت تان را از دست بدهید. مسیریاب های آنلاین میزان ترافیک خیابان ها را در نظر می گیرند و برای رسیدن به مقصد سریع ترین مسیر را به شما پیشنهاد می دهند. این مسیریاب ها بسیار پیشرفته و هوشمند شده اند و در اغلب موارد بهترین مسیر را به شما پیشنهاد می دهند. به آن ها اعتماد کنید. برای تهران مسیریاب آنلاین شناخته شده Google Maps وجود دارد. هر چند مطابق تجربه اغلب رانندگان، مسیریاب فیلترشده قبلی گزینه بهتر و هوشمندتری بود.

3. در ساعات خلوت روز هم کار کنید
با توجه به تغییرات قیمت این نرم افزارها در ساعات مختلف روز، بعضی از رانندگان ترجیح می دهند در ساعات ارزان تر، مثل ظهرها کار نکنند اما با توجه به آن که در این ساعات تهران نسبتا خلوت تر از بقیه ساعات است اگر در ساعات خلوت روز هم فعال باشید، می توانید تعداد سفر بیشتری داشته و درآمد خوبی کسب کنید. ضمن آن که از ترافیک خسته کننده بعد از ظهرها هم دوری کرده اید.

4. مراقب مناطق خطرناک شهر در ساعات پیک ترافیک باشید
بعضی مناطق شهر، به خصوص مناطقی که بافت اداری بیشتری دارند، در ساعات پیک ترافیک مثل سیاه چاله هایی می مانند که ممکن است شما را یکی، دو ساعت در خود نگه دارند. اگر در ترافیک این مناطق در ساعات پیک گیر کردید، مطمئن باشید آن روز درآمد کمتری خواهید داشت. پس سفرهای خود را هوشمندانه انتخاب کنید و مراقب این مناطق باشید.

5. در مناطقی که شناخت بیشتری از آنها دارید کار کنید
گاهی حضور در مناطقی از شهر که شناخت کمتری نسبت به آن دارید باعث می شود بعد از اتمام سفر دیرتر بتوانید مسافر بعدی خود را پیدا کنید. زیرا احتمال دارد ندانید در کجای آن منطقه احتمال پیدا کردن مسافر بیشتر است.

6. بعد از قبول درخواست با مسافر تماس بگیرید
بسیاری از مسافرانی که از نرم افزارهای درخواست خودرو استفاده می کنند تا حد بسیار زیادی با نحوه کار با آنها آشنا هستند، اما همیشه این احتمال را در نظر بگیرید که مسافر شما با نحوه استفاده از نرم افزار چندان آشنا نیست. بعضی از مسافران نقطه مبدا سفر را روی نقشه اشتباه مشخص می کنند و در صورتی که بعد از قبول درخواست با آنها تماس نگیرید تا از درست بودن مبدا مطمئن شوید، باید زمان قابل ملاحظه ای را صرف کنید تا به مبدا صحیح برسید.

7. مراقبت خود و خودرویتان باشید
متاسفانه بین درآمد کار به عنوان راننده در سرویس های آنلاین، درخواست خودرو و مقدار زمانی که برای آن صرف می کنید، رابطه بسیار مستقیمی وجود دارد. اگر یک روز کار نکنید، آن روز درآمد نخواهیدداشت. بنابراین مراقبت سلامتی خود و خودرویتان باشید تا خدای نکرده، شرایطی مثل بیماری یا خرابی خودرو برایتان پیش نیاید که باعث شود نتوانید کار کنید.

8. در صورت امکان، مجوز طرف ترافیک هفتگی خریداری کنید
شهرداری تهران تعداد محدودی مجوز طرح ترافیک در قالب مجوزهای روزانه و مجوزهای هفتگی به فروش می رساند. مجوزهای هفتگی را می توانید به قیمت 132 هزار تومان خریداری کنید. یعنی برای آنکه یک ماه مجوز ورود به طرح ترافیک را داشته باشید، باید 528 هزار تومان برای خرید آن صرف کنید. در نگاه اول مبلغ زیادی است اما برای کسانی که به مناطق طرح ترافیک آشنایی دارند و می خواهند در آن مناطق کار کنند، بسیار به صرفه است. ترافیک در این مناطق کمتر، مسافر بیشتر و قیمت های سفرها نیز بالا است. از این گذشته بعضی از نرم افزارهای آنلاین تاکسی به رانندگانی که مقدار مشخصی در مناطق طرح ترافیک فعالیت داشته باشند، مبلغ 130 هزار تومان به صورت هفتگی پرداخت می کند. اگر کمی خوش شانس و منظم باشید، روی این مبلغ نیز می توانید حساب کنید تا هزینه خرید مجوز طرح ترافیک تان  جبران شود.

9. از حواشی پیش بینی نشده دوری کنید
در نظر داشته باشید که زمان برای شما بسیار ارزشمند است. هرچقدر زمان تلف شده کمتری داشته باشید، درآمد بیشتری نیز خواهیدداشت. گاهی حین کار پیش می آید که مسائل پیش بینی نشده ای باعث اتلاف وقت تان شود. گاهی مسافری برای پرداخت کرایه نیاز به 500 تومانی دارد، گاهی برای هزار تومان پول نقدی که کمتر از میزان کرایه همراهش است از شما می خواهد جلوی عابربانک توقف کنید، گاهی برای یک توقف کوتاه بین مسیر از شما می خواهد با مرکز پشتیبانی شرکت برای محاسبه دقیق قیمت تماس بگیرید و… . مطمئن باشید هر چقدر شما بیشتر درگیر این مسائل باشید، بیشتر وقت تان تلف خواهدشد. اگر این موارد برای تان پیش آمد، از کنار آن بگذرید و به کارتان ادامه دهید.

10. صبور باشید
یکی از امتیازات مهم این سرویس ها برای مسافران قیمت های بسیار مناسب آن است. بنابراین در طول روز حتما برایتان پیش خواهدآمد که سفری را قبول کنید و با نگاه به مسیر و زمانی که باید برای آن صرف کنید، با خود فکر می کنید که انجام این سفر برایتان به صرفه نیست. یکی از مهم ترین راه های کسب درآمد در این سیستم ها صبور بودن است. صبور باشید و بدون ناامیدی و ناراحتی به کارتان ادامه دهید. در انتهای روز و در پایان ساعات کاری خود نگاهی به درآمدی که کسب کرده اید بیندازید. خواهیددید که با کار متناسب با هدف درآمدی که می خواستید داشته باشید، حتی با وجود سفرهای ارزانی که رفته اید، درآمد مورد نظرتان را کسب کرده اید.

منبع:برترین ها

  • تیر 18, 1398

نوشته شده توسط admin

دیدگاه بسته شده است