051-37641164 info@aacir.com

مجمع عمومی اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور برگزار شد

نرم افزار تاکسی آس اخبار مجمع عمومی اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور برگزار شد

اخبار

مجمع عمومی اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور برگزار شد

ارسال شده توسط admin

سی و چهارمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور سه شنبه 16 مردادماه با حضور معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مديركل دفتر حمل ونقل عمومي و ترافيك شهري سازمان شهرداري ها و مدیران عامل سازمان ها / واحدهای تاکسیرانی شهری و مدیران عامل سازمان های بار و مسافر شهرداری ها در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور ، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه نوسازی ناوگان، طرح نوسازی تاکسی های فرسوده را موفق ترین طرح دولت در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اعلام کرد.

در این طرح تعداد 72 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج که از این تعداد 61608 هزار دستگاه تاکسی جایگزین،  تحویل و  10538 هزار دستگاه از تاکسی های فرسوده فرآیند اسقاط بدون جایگزین را انجام داده اند.

وی در ادامه برنامه های اتحادیه را تشریح کرد که از مهمترین عناوین آن می توان به ؛ اجرایی شدن سامانه حمل و نقل دانش آموزی، اصلاح مقررات موجود در حوزه تاکسیرانی منطبق با نیازهای روز، سامانه جامع آماری تاکسیرانیها، نوسازی موتور سیکلت های فرسوده، نوسازی ناوگان بار شهری و …… اشاره کرد.

هیربد معصومی معاون امور سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور که با رأی اعضای حاضر به عنوان رئیس مجمع اشاره کرد برگزیده شد، طی سخنانی اقدامات انجام شده در اتحادیه را در حوزه نوسازی تاکسی های فرسوده قابل تحسین دانست و از این طرح به عنوان موفق ترین طرح دولت در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یاد کرد.

معصومی خاطرنشان كرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي به بهبود  زيست شهري كه منطقش هواي پاك است کمک می کند.  متاسفانه ما هواي پاك نداريم و در این راستا لازم است برنامه ریزی لازم را به منظور نوسازی ناوگان فرسوده انجام دهیم.

معصومید افزود:  دليل مهم ديگر براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي، كاهش مصرف سوخت در راستاي صيانت از اين ثروت عمومي است كه در اختيار داريم.

در ادامه برای انتخاب 5 عضو جدید هیات مدیره و نیز بازرس، رای گیری به عمل آمد که در نهایت با رای اعضای حاضر در مجمع عمومی علوی مقدم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد، عنایتی مدیر عامل سازمان مديريت حمل و نقل بار ومسافر شهرداري قائم شهر، رضایی فر مدیرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني گلستان ، عرفان مدیرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني کاشان و سعیدی مدیر عامل سازمان مديريت حمل و نقل بار ومسافر شهرداري اردبیل  به عنوان اعضای جدید هیات مدیره و کاظمی معاون تاکسیرانی شهرداری نسیم شهر به عنوان بازرس اتحادیه برگزیده شدند.

در ادامه مجيد عبدالهي رئیس هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی هاي شهري كشور با اشاره به اجراي طرح نوسازی ناوگان تاکسیراني شهري كشور، افزود: آلودگی هوا در کشور بخصوص در کلان شهرها مسئله جدی است و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و استفاده از فناوری های نوین کمک می کند بهبودی نسبی در کاهش آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در اجرای این فرایند باید ملاحظاتی را نیز در نظر گرفت گفت: تلاش شده است نظام بانکی کشور که تاکنون نیز همراهی خوبی در بحث نوسازی تاکسی های فرسوده داشته، بیشتر و مناسب تر با جامعه تاکسیرانی در حوزه ضمانت ها و پرداخت ها داشته باشد.

عبداللهی گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه شود سطح بندی شهرها در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی است اگرچه بخش عمده تاکسی ها در کلان شهرها قرار دارد اما نیاز است یک انعطاف پذیری در شهرهای کوچک در بحث نوسازی و ایجاد اشتیاق میان صاحبان تاکسی های فرسوده پیش بینی شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اضافه کرد: باید در شهرهای کوچک به گونه ای عمل کرد که هزینه ها و درآمدهای تاکسیرانان با سبد هزینه های طرح نوسازی متناسب باشد و صاحبان تاکسی ها به شرکت در اسقاط کردن خودروهای خود تمایل نشان دهند.

وی درباره پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی ها در شهرها نیز گفت: تاکنون تجربیات متعددی در حوزه پرداخت الکترونیکی کرایه ارائه شده اما هنوز به یک روند منسجم در این زمینه نرسیده ایم مسئله اصلی که در این زمینه وجود دارد بحث فناوری الکترونیک پرداخت کرایه است که هم باید کاربردی باشد و هم شهروندان پرداخت هایشان را به راحتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر قاعده ای را در اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور تعریف کردیم و دستورالعمل آن به وزارت کشور تنظیم شده است که پس از عبور از مراحل قانونی و تصویب در شورای عالی ترافیک، کار تاکسی اینترنتی را با شرکت هایی که هم اکنون در این حوزه فعال هستند آغاز خواهیم کرد.

وي با بيان اينكه كرامت شهروندان در حوزه تاكسيراني بايد بيش از پيش در اولويت قرار گيرد، ابراز اميدواري نمود كه شوراهاي پنجم كه بزودي كارخود را آغاز مي كنند، نگاه ويژه اي به بحث توسعه حمل و نقل عمومي شهري داشته باشند.

در حاشیه این مراسم از خدمات اعضای سابق هیات مدیره اتحادیه و تقدیر به عمل آمد.

منبع:اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور

  • تیر 18, 1398

نوشته شده توسط admin

دیدگاه بسته شده است