051-37641164 info@aacir.com

سامانه حمل و نقل درون شهری و مانیتورینگ در مشهد راه‌اندازی شد(خبرگذاری مهر)

نرم افزار تاکسی آس اخبار سامانه حمل و نقل درون شهری و مانیتورینگ در مشهد راه‌اندازی شد(خبرگذاری مهر)

اخبار

سامانه حمل و نقل درون شهری و مانیتورینگ در مشهد راه‌اندازی شد(خبرگذاری مهر)

ارسال شده توسط admin

 به گزارش خبرگذاری مهر، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مشهد صبح پنج شنبه در مراسم رونمایی این طرح اظهار کرد:این سامانه به منظور تماس ها مدیریت تماس ها و خدمات حمل و نقل درون شهری طراحی و  راه اندازی شد.

هادی عطار زاده طوسی بیان کرد: در این سامانه تمامی خطوط تلفن مرکز تماس به سخت افزار نمایشگر تلفن مجهز بوده و پس از تماس مشترک مشخصات تماس گیرنده برروی صفحه نمایش کاربران ظاهر شده و کاربر می تواند با یک انتخاب؛ اعزام سرویس انجام دهد.

وی از مهمترین دستاوردهای این طرح را اینگونه عنوان کرد: بهینه سازی در مصرف سوخت، کاهش ترددهای اضافه راننده ها در نتیجه کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا، ارتقا امنیت مسافر از جمله دستاوردهای این طرح است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهيار پدرام صبح پنج شنبه در مراسم رونمايي از مديريت حمل و نقل درون شهري و مانيتورينگ آن لاين رانندگاان اظهار كرد:در صورت تردد رانندگان در خارج از شهر موقعيت راننده در مانيتور نمايش داده مي شود.

رئيس هيئت مديره شركت حمل و نقل زمان سير خراسان گفت: این سامانه اسفند ماه 92 به صورت آزمایشی راه اندازي شد و از 15 فروردین ماه سال جاری حدود 80 نفر راننده در این سامانه ثبت‌نام و در همین مدت کوتاه بهره‌وری کار رانندگان 30 درصد افزایش داشته است.

پدرام بيان كرد: 40 میلیون تومان برای نصب این سامانه هزینه شده و رانندگان با خرید یک گوشی یا تبلت مجهز به سیستم‌عامل اندروید و پرداخت ماهیانه پنج هزار تومان تا 10 هزار تومان هزینه اینترنت در این سامانه  عضو و از مزاياي آن بهره مند خواهند شد.

وي گفت: اين سيتم با ارتباط لحظه اي با راننده، عدم نياز به خاطر سپردن آدرس مشترك در نتيجه مشغول نكردن ذهن راننده، ثبت مبلغ سرويس در لحظه توسط راننده است.

به گفته وي این سیستم از هفت زیرسیستم ایستگاه، رانندگان، مشترکان، مدیریت تماس، مدیریت مالی، مانیتورینگ و ارتباط همراه تشکیل شده است .

پدرام همچنين جلوگیری از سفرهای اضافه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و حل مشکل پارکینگ را از مزایای زیرسیستم ایستگاه در يان سامانه عنوان كرد.

وي با بيان اينكه تعریف لیست سیاه برای راننده متخلف و مشتری بدحساب، تعریف شیفت کاری و مبلغ پورسانت راننده و ثبت آدرس و شماره تلفن مشتریان از امکانات زیرساخت‌های رانندگان و مشترکان مي باشد.

به گفته رئيس هيئت مديره شركت حمل و نقل زمان سير خراسان عنوان كرد: تامین امنیت مسافر و مشتری نيز از مزاياي زیرسیستم مانیتورینگ اعلام كرد.

وي بيان كرد: موقعیت مکانی رانندگان با سه نماد سبز، قرمز و سفید در این زیرسیستم نقشه شهر مشهد نمايش داه مي شود و در يان سيستم از نرم‌افزارهای بومی استفاده شده است.

پدرام با بيان اينكه به استفاده از سیم‌کارت‌های رایتل در این سامانه، موقعیت رانندگان هر پنج ثانیه نشان داده می‌شود افزود: در صورت تردد رانندگان در خارج از شهر موقعيت راننده در مانيتور نمايش داده مي شود و در يك مورد كه راننده مورد سرقت قرار گرفته بود از طريق اين سيستم رديابي شد.

همچنين در اين مراسم سرهنگ سلیمان ایزدی، رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی اظهار كرد: رانندگان درونشهري به خاطر عجله و شتاب در سرويس دهي مشكلات ترافيكي شهر را اضافه ميكنند كه اين سيستم به رفع اين عجله ها كمك كند.

وي ادامه داد: همچنين در شهر مشهد تا كنون 1300 تاكسي تلفني بدون مجوز فعاليت مي كردند كه جمعاوري شدند واين سيستم به طور قطع با شناسايي و ثبت نام رانندگان تاكسي تلفني و ساماندهي آنان در امنيت مسافران و رانندگان موثر است.

نوشته شده توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید