051-37641164 info@aacir.com

سامانه حمل و نقل درون شهری و مانیتورینگ در مشهد راه‌اندازی شد(ایسنا)

نرم افزار تاکسی آس اخبار سامانه حمل و نقل درون شهری و مانیتورینگ در مشهد راه‌اندازی شد(ایسنا)

اخبار

سامانه حمل و نقل درون شهری و مانیتورینگ در مشهد راه‌اندازی شد(ایسنا)

ارسال شده توسط admin

 به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)– منطقه خراسان، هادی عطارزاده طوسی در مراسم رونمایی از «سامانه مدیریت حمل و نقل درون‌شهری و مانیتورینگ آنلاین راننده‌ها و ارتباط دو طرفه آنان با مرکز عملیات» که شب گذشته ۳۱ اردیبهشت ماه در هتل لاله مشهد برگزار شد،

با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل در شهر مشهد وابسته به تاکسیرانی، اتوبوسرانی و قطارشهری است، اظهار کرد: در مشهد بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی، بیش از ۲۰ هزار آژانس تاکسی تلفنی و حدود ۷۰۰۰ سرویس مدرسه در حال فعالیت هستند.وی افزود: روزانه در شهر مشهد ۶ میلیون سفر انجام می‌شود و تاکسیرانی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر سهم ۲۰ درصدی در این سفرها دارد.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مدیریت این دایره ۵۰ هزار نفری از رانندگان تاکسی و میزان بالای سفرهای درون‌شهری با روش سنتی پاسخگو نیست و تنها با استفاده از لوازم هوشمند و تکنولوژی نوین این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

وی به راه‌اندازی و استفاده از سیستم‌های ای.وی.ال، ای.اف.سی و … برای افزایش بهره‌وری و نظارت بر این ناوگان اشاره کرد و گفت: در این راستا سیستم مانیتورینگ آنلاین رانندگان نیز از اقدامات مثبت و مفیدی است که قابل تقدیر است.

حل مشکلات پلیس در حوزه آژانس‌ها با سامانه مانیتورینگ آنلاین

سرهنگ سلیمان ایزدی، رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سیستم مانیتورینگ آنلاین رانندگان، نیاز پلیس را برای رفع مشکلات در این حوزه تامین می‌کند، بیان کرد: کاهش سفرهای درون‌شهری و در نتیجه آن روان‌سازی ترافیک و برطرف شدن پدیده عجله و شتاب که در بین رانندگان به دلیل رقابت مالی وجود داشت از خدمات موثر و مفید این سامانه است.

وی به جمع‌آوری ۱۸۰۰ تابلوی جعلی تاکسی تلفنی در طول سه ماه در مشهد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این سامانه برای تامین امنیت شهروندان بسیار مفید است.

افزایش ۳۰ درصدی بهره‌وری کار رانندگان آژانس با سامانه مانیتورینگ آنلاین

مهیار پدرام، مدیر شرکت حمل و نقل زمان سیر خراسان نیز در این مراسم در خصوص امکانات این سامانه اظهار کرد: این سیستم از هفت زیرسیستم ایستگاه، رانندگان، مشترکان، مدیریت تماس، مدیریت مالی، مانیتورینگ و ارتباط همراه تشکیل شده است که هرکدام بنا به ضرورتی تعبیه شده‌اند.

وی جلوگیری از سفرهای اضافه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و حل مشکل پارکینگ را از مزایای زیرسیستم ایستگاه عنوان کرد و گفت: تعریف لیست سیاه برای راننده متخلف و مشتری بدحساب، تعریف شیفت کاری و مبلغ پورسانت راننده و ثبت آدرس و شماره تلفن مشتریان از امکانات زیرساخت‌های رانندگان و مشترکان است.

پدرام تامین امنیت مسافر و مشتری را مزیت زیرسیستم مانیتورینگ دانست و خاطرنشان کرد: در این زیرسیستم نقشه شهر مشهد با استفاده از نرم‌افزارهای بومی بدون وابستگی به گوگل ارث و … نمایش و موقعیت مکانی و سرویس‌دهی راننده با سه نماد سبز، قرمز و سفید در نقشه نشان داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به استفاده از سیم‌کارت‌های رایتل در این سامانه، موقعیت رانندگان هر پنج ثانیه نشان داده می‌شود و چنانچه خودرویی از شهر خارج شود یا بیراهه رود مرکز سریعا مطلع می‌شود و مساله را با راننده بررسی می‌کند.

مدیر شرکت حمل و نقل زمان سیر خراسان با اشاره به اینکه این سامانه اسفند ماه ۹۲ به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد، یادآور شد: از ۱۵ فروردین ماه سال جاری حدود ۸۰ نفر راننده در این سامانه ثبت‌نام کردند و در همین مدت کوتاه بهره‌وری کار رانندگان ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی در خصوص هزینه راه‌اندازی سامانه مدیریت حمل و نقل درون‌شهری افزود: تاکنون ۴۰ میلیون تومان برای نصب این سامانه هزینه شده است، اما هر راننده صرفا با خرید یک گوشی یا تبلت مجهز به سیستم‌عامل اندروید و پرداخت ماهیانه ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان هزینه اینترنت می‌تواند در این سامانه فعالیت کند.

نوشته شده توسط admin

1 دیدگاه برای“سامانه حمل و نقل درون شهری و مانیتورینگ در مشهد راه‌اندازی شد(ایسنا)

دیدگاهتان را بنویسید